کاشت دندان بدون ایمپلنت

کاشت دندان بدون جراحی کاشت دندان بدون ایمپلنت یکی از روش هایی است که بیمار میتواند برای جایگزین دندان از دست رفته از این روش استفاده کند، اما برای انجام دادن این روش نیاز به شرایطی دارد که در ادامه مطلب خواهیم گفت.

مقدمه:

کاشت دندان بدون ایمپلنت یکی از روش هایی است که بیمار می تواند برای جایگزین دندان از دست رفته از این روش استفاده کند، اما برای انجام دادن این روش نیاز به شرایطی دارد که در ادامه مطلب خواهیم گفت.

کاهش هزینه دندانپزشکیدر ادامه مطلب خواهیم گفت :

تفاوت کاشت دندان بدون ایمپلنت با کاشت دندان با ایمپلنت چیست؟

هزینه انجام این روش و ایمپلنت دندان چقدر است؟

چرا باید دندان کاشت؟

لیست بهترین مراکز انجام ایمپلنت دندان.

زمانی که شما به هر دلیل دندان خود را از دست داده باشید، انتخاب متعددی برای جایگزین دندان  از دست رفته پیش روی شماست، این انتخاب بسیار مهم است چرا که در بهداشت دهان و دندان و همچنین زیبایی فرد تاثیر بسیاری می گذارد.

روش های جایگزین دندان های از دست رفته:

اگر دندانی که از دست رفته است، جایگاه آن را به حال خود رها کنید باعث می شود که استخوان فک شما تحلیل برود. همچنین نداشتن دندان موجب می شود که شما مجبور شوید با طرف دیگر فک خود غذا را بجوید که این امر موجب ساییدگی در طرف دیگر دندان می شود.

دندانپزشکی اقساطیروش جایگزین دندان های از دست رفته:

  1. بریج دندان
  2. کاشت دندان بدون ایمپلنت 
  3. کاشت دندان با ایمپلنت

اولین روش کاشت دندان با ایمپلنت است:

در این  روش، پایه فلزی را به عنوان ریشه دندان از دست رفته درون استخوان فک قرار میدهند و روی آن تاج سرامیکی میگذارند. مزیت این روش این است که چون پایه فلزی درون استخوان فک کاشته میشود از تحلیل رفتن استخوان جلوگیری می شود همچنین دندان های مجاور آسیب نمی بینند. معایب این روش این است که چند مرحله ای می باشد و نیاز به مهارت خاص دارد.

برای انجام ایمپلنت این متن را بخوانید.

ایمپلنت دندان - کاشت دندان - ایمپلنت

روش کاشت دندان بدون ایمپلنت:

این روش جدید، جایگزین ایمپلنت دندان می باشد و همه مزیت ایمپلنت دندان را دارا می باشد در این روش معایب ایمپلنت دندان حذف شده است. زیرا دندان جایگزین، کپی شده از دندان اصلی است و بعد از برداشتن دندان اصلی بلافاصله بدون سوراخ کردن یا دریل کردن دندان جایگزین را می گذارند. علاوه بر بازسازی استخوان و چسبیدن به ریشه دندان به منظور محافظت و زیبایی به دندان مجاور متصل می شود. بعد از مدتی دندان پزشک روکش موقت را برمی دارتد و روکش دائم را جایگزین آن می کنند. این روش زمانی استفاده می شود که دندان اصلی هنوز در جای خود وجود داشته باشد.

تفاوت کاشت دندان بدون ایمپلنت با کاشت دندان با ایمپلنت در چیست؟

کاشت دندان بدون ایمپلنت همه مزیت ایمپلنت دندان را شامل می شود ولی در این روش معایب ایمپلنت دندان حذف شده است. این روش همانند ایمپلنت دندان است با این تفاوت که استخوان فک را سوراخ و یا دریل نمی‌کنند. فقط زمانی از این روش استفاده می‌کنند که دندان اصلی در جای خود همچنان وجود داشته باشد.

کارت تخفیفبریج دندان است:

این روش که به آن پل دندانی می گویند. معمولا در این روش برای قرار دادن آن دندان های کناری را تراش می دهند و به عنوان پایه دندان جدید مورد استفاده قرار می گیرند. در این روش چون جایگزینی برای ریشه دندان از دست رفته وجود ندارد ممکن است استخوان به مرور زمان تحلیل برود.

بریج - ایمپلنت - ایمپلنت دندان

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *