ایمپلنت دندانی

ایمپلنت دندان:

قبل از اینکه در مورد خطرات و مزایا ایمپلنت دندان بگوییم بهتر است توضیح مختصری در آن بدهیم.

ایمپلنت دندان بهترین راه حل برای دندان از بین رفته است. این روش شامل جراحی برای قرار دادن یک ماده فلزی زیست سازگار در لثه شما است. ایمپلنت به عنوان ریشه های جایگزین دندان از دست رفته شما عمل می کند. در آخر ، یک تاج مصنوعی در بالای بست فلزی قرار داده می شود تا زیبایی شما در تعویض ایمپلنت دندان شما فراهم شود.

با این حال ، یک دندانپزشک به شما نشان می دهد که باید مزایا و خطرات کاشت ایمپلنت را قبل از مراجعه به درمان کاملاً درک کنید. بنابراین ، بیایید جوانب مثبت و منفی کاشت دندان را بررسی کنیم.

خطرات و مزایا ایمپلنت

آیا ایمپلنت دندان ایمن است؟

فناوری‌های کاشت دندان بسیار بهبود یافته است. در حال حاضر ، روش‌های پیشرفته و جدید کاشت دندان نیاز به تخصص متخصصان بسیار مجرب دارد. برخلاف روش‌های معمول از بین رفتن دندان ، کاشت هر دو جنبه زیبایی شناختی و عملکردی دندان از دست رفته شما را برآورده می کند. به نظر می رسد که ایمپلنت‌ها هیچ عارضه جانبی جدی ندارند و بر سلامتی شما نیز تأثیر منفی نمی گذارند. در کل ، از هر جنبه برای شما بی خطرند.

خطرات و مزایا ایمپلنت دندان چیست:

مزایای کاشت ایمپلنت دندان چیست؟

ایمپلنت‌ها دندان یا دندان های گمشده شما را جایگزین می کنند .ایمپلنت دندان چون در استخوان فک کاشته می‌شود و با استخوان آمیخته می‌شود بسیار محکم و باثبات بوده و عملکرد آن همانند دندان طبیعی خودتان است. شما می توانید هر چیزی را که می خواهید بخورید و به گفتار معمولی ادامه دهید .

خطرات کاشت ایمپلنت دندان چیست؟

درمان کاشت ایمپلنت شامل یک عمل جراحی است و درست مانند هر مورد جراحی ، عوارض پیش بینی نشده ای در هر زمان ممکن است رخ دهد. همچنین لازم به ذکر است که عوارض در مورد ایمپلنت بسیار نادر است. همچنین ، هر عارضه‌ای که به وجود آمده جزئی است و به راحتی قابل درمان می‌باشد.

طول عمر ایمپلنت چقدر است؟

کاشت ایمپلنت دندانی یک راه حل طولانی برای از بین رفتن دندان ها است. فلز زیست سازگار با استخوان فک و بافت های اطراف آن آمیخته می شود ، در نتیجه ایمپلنت با کمترین مراقبت و نگهداری به راحتی یک عمر دوام می آورد. بر خلاف سایر گزینه های سنتی ، ایمپلنت‌ها در درازمدت از تحلیل رفتن استخوان فک شما جلوگیری می کنند.

خطرات و مزایا ایمپلنت دندان

مراحل کاشت ایمپلنت دندان

جراحی ایمپلنت با بی‌حسی موضعی و معمولاً در ۴ مرحله انجام می‌شود. از اولین جراحی تا آخرین جراحی حدوداً ۹ ماه به طول می‌انجامد؛ اما این زمان بستگی به شرایط استخوان فک برای قبول ایمپلنت و شرایط ایمنی بدن برای التیام و ترمیم زخم دارد و ممکن است مدت زمان بیشتری برای ترمیم و التیام نیاز باشد.

در مرحله اول جراحی، در صورت مناسب بودن تراکم استخوان فک، (Fixture) به همراه کاور اسکرو (Cover screw) در فک جاگذاری می‌شود؛ و در صورت نیاز به تحریک استخوان سازی و بدست آوردن تراکم استخوان مطلوب از بایومتریال‌ها (پودر استخوان و ممبرین و …) استفاده می‌گردد. بایومتریال‌ها دارای انواع مختلفی هستند و از منابع متفاوتی تولید می‌شوند و بسته به تشخیص دکتر نوع بایومتریال مناسب انتخاب می‌گردد. معمولاً پس از گذشت ۲۴–۱۲ هفته لثه اطراف فیکسچر را می‌گیرد. در این زمان مرحله دوم جراحی یعنی برداشتن کاور اسکرو و قرار دادن هیلینگ اباتمنت (Healing Abutment) به جای آن انجام می‌شود سپس بعد از گذشت ۲–۱ هفته، قالبگیری به کمک ایمپرشن و آنالوگ (Impression Coping and Analog) انجام می‌شود تا شکل دندان مورد نظر ساخته شود و اندازه اباتمنت لازم مشخص شود و در مرحله آخر دندان پروتزی آماده شده که به همراه اباتمنت است روی فیکسچر قرار می‌گیرد.

برخی از عوارض معمول مرتبط با کاشت ایمپلنت دندان به شرح زیر است:

عفونت در محل عمل
آسیب به دندان‌ها ، اعصاب یا رگ‌های خونی در ناحیه عمل جراحی
رد پیوند کاشت بوسیله بدن یا برعکس
افزایش مشکل سینوس
آلرژی ناشی از مواد دندان جایگزین یا پست فلزی است
برای کاشت ایمپلنت مناسب شما باید به دندانپزشکان متخصص ایمپلنت با سابقه و با تجربه مراجعه کنید. الماس کارت شما را کمک می کند تا بتوانید با کمترین هزینه ، بهترین نتیجه را از ایمپلنت دریافت کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *