بیمه دندانپزشکی

مراقبت های بعد از لمینت دندان، برخی نکات بعد از لمینت دندان باید انجام دهید، نکاتی پس از لمینت دندان، طول عمر لمینت دندان، هزینه لمینت دندان، شرایط اقساطی پرداخت کردن آن

مقدمه:

مراقبت های بعد از لمینت، به منظور افزایش طول عمر لمینت دندان باید انجام شود.

در این مقاله قصد داریم در مورد مراقبت بعد از لمینت دندان و کارهایی که باعث افزایش طول عمر می شوند بپردازیم.

لمینت دندان چیست؟

قبل از پرداختن به مراقبت های بعد از لمینت دندان، باید بدانید که لمینت دندان چیست و طول عمر آن چقدر است.

امروزه لمینت دندان، از محبوبیت زیادی برخوردار است که خیلی سریع طرح لبخند شما را زیبا می کند.

لمینت دندان روکشی است برای زیبا نشان دادن دندان ها ی شما و مقاومت آن تقریبا معادل مینای دندان است اگر دندان های شما بد فرم و بد رنگ و یا فاصله بین آن ها وجود داشته باشد، میتوانید با استفاده از لمینت دندان این مشکلات را برطرف کنید.

برای گرفتن تخفیف ۵۰% لمینت دندان در بهترین مراکز و شرایط اقساطی پرداخت کردن آن کافیست با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

۱۰۰۰ ۲۸ ۴۴ – ۰۲۱

طول عمر لمینت دندان چقدر است؟

طول عمر لمینت دندان به مراقبت هایی که بعد از لمینت دندان انجام می شود بستگی دارد اما به طور کلی ماندگاری آن بین ۱۵ تا ۲۰ سال است که تقریبا دو برابر طول عمر کامپوزیت دندان است.

آیا مراقبت های بعد از لمینت دندان واجب است؟

سوالی که بعد از لمینت دندان به وجود می آید اینست که مراقبت بعد از لمینت دندان واجب است؟

در جواب باید گفت بله، مراقبت های بعد از لمینت دندان برای افزایش طول عمر دندان ها واجب است.

تعرفه دندانپزشکیبهترین دندانپزشک

توصیه مهم در مورد مراقبت های بعد از لمینت دندان:

اگر میخواهید لمینت دندان هایتان مدت طولانی دوام بیاورد،باید از آن به خوبی مراقبت شود. برای مراقبت از آن باید نکاتی را رعایت کنید:

نخوردن مواد غذایی رنگ دار:

بعد از لمینت کردن دندان باید از خوردن مواد غذایی رنگدار مثل قهوه، چای، نوشابه و… ساعت تا ۲۴ ساعت پرهیز کنید.

 بعد از لمینت دندان نیز بهتر است از نوشیدنی های رنگی مانند قهوه، نوشابه و… در حد معمول مصرف کنید، زیرا استفاده زیاد از مواد رنگی به مرور زمان سبب تغییر رنگ لمینت دندان می شود.

رعایت کردن بهداشت دهان و دندان:

دندان لمینت شده مانند دندان طبیعی به مراقبت نیاز دارد.

باید دندان های خود را در روز حداقل ۳ بار به مدت دو دقیقه مسواک بزنید.

بعد از خوردن غذا دندان های خود را باید نخ دندان بکشید.

دهان خود را یک یا دو بار در روز با دهانشویه ضد عفونی کننده شستشو دهید.( باید با مشورت دندانپزشک انجام شود)

رعایت کردن بهداشت دهان و دندان نه تنها باعث تمیز نگه داشتن لمینت دندان ها می شود بلکه احتمال ابتلا به بیماری لثه را کاهش می دهد.

پرهیز از جویدن اشیا سخت:

خوردن مواد غذایی سفت و سخت، عادت هایی مثل جویدن ناخن، شکستن آجیل با دندان ها باعث آسیب رسیدن به لمینت دندان ها می شود و ممکن است ترک بخورد.

ترک کردن عادت دندان قروچه:

افراد زیادی در هنگام بیداری یا خواب عادت به دندان قروچه دارند.

یکی از مراقبت های بعد از لمینت دندان، ترک عادت دندان قروچه است.

براکسیسم یا دندان قروچه به معنی به هم ساییدن و فشار دادن دندان ها به یکدیگر در هنگام بیداری یا خواب است، دندان قروچه باعث آسیب رسیدن به لمینت دندن می شود.

کسانی که عادت به دندان قروچه دارند، بهتر است با مشورت دندانپزشک، از نایت گارد برای محافظت از دندان ها در برابر آسیب های ناشی از دندان قروچه استفاده کنند.

مراجعه کردن به دندانپزشکی:

برای معاینه دندان های طبیعی باید در سال دو بار به دندانپزشکی مراجعه کنید اما یکی از توصیه مهم برای مراقبت های بعد از لمینت دندان اینست که برای چکاپ دندان ها سالی حداقل سه یا چهار بار به دندانپزشکی مراجعه کنید.

هدف از این کار، چک کردن موقعیت لمینت دندان و سلامت لثه ها می باشد، دندانپزشک در این جلسه لثه ها را معاینه می کند تا مطمئن شود که لثه ها واکنش نامناسبی به ونیر نشان نداده باشند، زیرا ونیر به مراقبت و جرم گیری بیشتری احتیاج دارد.

محافظت از دندان ها:

اگر فعالیت های سنگینی مثل ورزش سنگین انجام می دهید که در آن احتمال آسیب به دندان ها وجود دارد، حتما باید برای محافظت از دندان ها از نایت گارد استفاده کنید.

عدم مصرف دخانیات:

سیگار کشیدن و قلیان سبب آسیب رسیدن به لمینت دندان و تغییر رنگ آن ها می شود.

نکاتی در مورد مراقبت های بعد از لمینت دندان وجود دارد:

پس از انجام لمینت سرامیکی، امکان دارد دندان در هنگام نوشیدن مایعات سرد و گرم حساس شود و ممکن است دندان کمی درد بگیرد، جای نگرانی نیست، زیرا این حساسیت بعد از گذشت مدت زمان کوتاه رفع می گردد.

اگر مراقبت های بعد از لمینت دندان به خوبی صورت نگیرد، ممکن است لمینت دندان به دلایل مختلفی دچار لب پریدگی و شکستگی شود، به هر حال جای نگرانی وجود ندارد و به راحتی میتوان آن را ترمیم کرد.

قبل از استفاده از دهانشویه، حتما با دندانپزشک خود مشورت کنید، زیرا بعضی از این دهانشویه ها بر روی لمینت دندان تاثیرات منفی می گذارند و سبب تغییر رنگ آن می شوند.

بعد از لمینت دندان تا مدت ها نیاز به جرم گیری دندان نیست اما اگر می خواهید جرم گیری دندان انجام دهید باید این کار محتاطانه انجام شود.

لمینت سرامیکی نسبت به کامپوزیت دندان به مراقبت های بیشتری احتیاج دارد، زیرا در صورت شکستگی یا آسیب به لمینت دندان باید به صورت کامل تعویض شود، اما اگر کامپوزیت دندان دچار آسیب شود ، با مراجعه به دندانپزشک خوب و با تجربه میتواند آن را به راحتی به شکل اولیه ترمیم کند.

پس از اتمام لمینت دندان ممکن است احساس بلندی و یا تیزی داشته باشید که جای نگرانی نیست و به مرور زمان به آن عادت می کنید و این مشکل بر طرف می شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *